reklama

Čo má skutočnú hodnotu ?

Poznám jedného podnikateľa, ktorý sa má na prvý pohľad bezpochyby dobre. Je skromný a trávi čas tým, čo má rád.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Má drahé autá, niekoľko predajní v okrese. Je to podnikateľ, ktorému sa darí. Takých je tu ale viacej a na prvý pohľad by ste si povedali, že sú to šťastní ľudia. Ale vrátim sa k tomu, ktorého som chcel spomenúť. Má ženu a syna. Je to inteligentný človek, ale ako som ho stretával častejšie, tak som na ňom badal, že nie je šťastný. Povedal som si, každý máme svoje problémy, no nie? Ale spýtal som sa sám seba, prečo človek, ktorý môže mať všetko po čom túži, je stále nespokojný? Stále chce viac a viac a aj tak nemá dosť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na tomto podnikateľovi bolo vidieť že je nespokojný, hoci sa chváli pred kamarátmi, čo nové si kúpil, no stále je nespokojný a trápi ho, čo ešte môže urobiť, aby bol konečne spokojný. Tak som si predstavil seba, či by som bol ja spokojnejší, či by som bol vážne o niečo spokojnejší, keby som mal na svojom bankovom účte ťažké milióny. Hmm... Tak som si predstavil svoje nové auto pri mojom domčeku, niekde v kľude na samote. Mohol by som jazdiť po svete, vidieť všetky kúty sveta. Mal by som veľkú firmu, ktorá by mala dobré meno. Ale bol by som šťastnejší ako som teraz ? Ja osobne v peniazoch nevidím šťastie. Mohol by som mať na účte miliardy, aj tak by som bol nevyrovnaný človek. Skutočne bohatý je ten, kto našiel samého seba.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak si zoberme tú našu špičku, našich politikov. Dookola jeden druhého obviňujú kto kradne, o tom sú celé naše správy, ako nás okrádajú, ako okrádajú štát, ako si dohadzujú štátne zákazky. Ale horšie mi príde to, že s tým nič nerobíme. Čo vedie človeka k chamtivosti ? Čo vedie človeka k tomu, aby mu nezáležalo na tom, že aký je človek ? Viac mu záleží na svojom majetku ako na tom, aký človek je. Žije si v blahobyte a šťastí, ale je úplne prázdny, stratil samého seba. Nedávno som viedol diskusiu o politike s rodičmi. Zamyslel som sa, či každý, kto sa tam dostane, či ho zláka pokušenie si nahrabať pre seba. Stratí zábrany, aby si zlepšil komfort vo svojom živote. A takýto človek má viesť štát ? Dokonca sa snaží viesť aj obyvateľov štátu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Môžeme študovať na najlepšie známky. Môžeme mať vedomosti o veciach, o ktorých druhý ani nevedia. Môžeme mať tri tituly pred menom a dva za menom. Môžeme vytvárať pokrokovú technológiu, ktorá zmení svet. Je to ale všetko na nič, keď väčšina z nás v tom vidí len biznis. Za ten čas, čo sme tu sme technologicky pokročili a stále pokračujeme tryskom vpred. Vo všetkom pokračujeme v pred okrem duchovnej a mentálnej stránky, ktorá akosi zaostáva. Ak sa môžu porovnať obdobia ľudských dejín porovnám napríklad starých Rimanov a dnešnú spoločnosť. Rodiny, ktoré sa dostali do popredia hrabali a drancovali pre seba viac a viac. Dobývali nové územia a poddaný, alebo nižšia kasta im v tom pomáhala. Ak sa postavili na odpor, tak boli proste zdiskreditovaný, alebo dokonca zavraždený. To je ako porevolučné Slovensko, nie? Hoci dnes už nepočujeme o toľkých vraždách, stále hrabeme majetky. Mimo Slovenska je to rovnaké, alebo horšie. Vojny, násilie. História sa opakuje stále dookola. Akurát že už máme strelné zbrane a nie meče. Máme tanky a nie kone.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Som ale rád, česť výnimkám, česť tým ľuďom, ktorý sa vedia ovládať, vedia kontrolovať to, čo robia a prispievajú tomuto svetu dobrom. Vedia, že nie sú dokonalí, ale robia to, čo môžu, len aby spravili tento svet lepším. Spravia ho lepším tým, že pôsobia na svoje okolie pozitívnym dojmom radosti a spokojnosti so sebou. Navádzajú nás ostatných správnym smerom, aby sme videli samých seba takých, aký naozaj sme bez vplyvu okolia.

A že sa to nedá ? Dá sa to aj za tých najhorších podmienok. Poznám jedného róma. Žije v takej tej typickej osade v jednej nemenovanej dedinke. Všetci okolo neho vedú ten jednoduchý, nenáročný rómsky život. Berú prídavky, robia deti a zrejme do konca života nebudú robiť nič iné. Ale on, on pracuje pomáha každému z nerómskych obyvateľov dedinky, keď niečo prerábajú alebo stavajú. Alkohol si dá príležitostne na rozdiel od svojich ostatných členov rodiny. Bohužiaľ sa ale necháva zneužívať od svojich rodinných príslušníkov, na ktorých prakticky robí. Hoci si to uvedomuje, nič s tým nevie spraviť. Aj on je len človek, ktorý má rád svoju rodinu. Ešte stále si myslíte, že mať sa dobre s málom je ťažko? To, že nemáme peniaze neznamená nič. To, aký sme znamená všetko. Tvorí to predsa náš svet.

Ronald Szapáry

Ronald Szapáry

Bloger 
  • Počet článkov:  47
  •  | 
  • Páči sa:  0x

The tears are welling in my eyes again I need twenty big buckets to catch them in And twenty pretty girls to carry them down And twenty deep holes to bury them in. Zoznam autorových rubrík:  PríbehyZ cestovaniaSpoločnosť, myslenie, postojeSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu