reklama

Keď budeme starí

Až sa budeme pozerať vo svojich seniorských rokoch späť, bude nám to pripadať, že to prešlo neskutočne rýchlo. A možno si povieme „dočerta, prečo som si ten život viac neužíval, ale lámal som si hlavu nad nezmyslami.“

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ja ako dvadsaťročný dospievajúci človek si často lámem hlavu nad tým, čo mohlo byť, keby som niečo urobil inak. Veľa krát ma trápili výčitky nad chybami, ktoré som urobil. Alebo nad zlými rozhodnutiami, ktoré ma zaviedli nie tam, kam som chcel. Viem, že nie som jediný, kto si niečím takýmto prešiel, alebo momentálne prechádza. Nepovažujem to ale za škodu. Viem, že mi na sebe záleží. Hoci to, čo sa stalo, už zmeniť neviem, viem z toho vyťažiť nejaké to percento skúseností do ďalších podobných situácií.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ten, kto vraví, že nič neľutuje, tomu vlastne ani nezáleží na tom, kto je a akým smerom sa uberá. Ak však ľutujem všetko, tak mám strach zo života a som na najlepšej ceste k tomu, aby som sa z toho zbláznil. Zlatá stredná cesta je tá, ktorá ma naučí mať správny postoj ku všetkému.

Aby som si ako starý človek nelámal hlavu nad tým, kde som to skončil. Odložený v nejakom domove dôchodcov s ľahkou demenciou a utrápenou hlavou. Povedzte koľko veselých dôchodcov poznáte ? Veľa zrejme nie, ak náhodou áno, berte si z neho príklad, staroba čaká aj na nás.

Spýtajte sa toho veselého dôchodcu, prečo je taký veselý a plný života aj napriek tomu, že polovica jeho blízkych zomrela a telo ho neposlúcha tak ako kedysi. A možno má ešte aj nejakú chorobu k tomu. No zrejme vie prijať svoju situáciu. Väčšina ľudí sa nevie zmieriť s tým, že aj po nich si príde smrť. „Smrť nie je vôbec smutná, smutné je že veľa ľudí nežije.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zlatá stredná cesta mi ukáže, čo sa mi páči a čo nie, čo mám rád a čo nie. A podľa toho budem svoj život žiť. Toľko krát môžem robiť to, čo mám rád, veď všetko mám len pred sebou. Teším sa na to, čo bude, teším sa z toho, čo je. To zlé mi znova ukáže to, čo nechcem a to dobré mi ukáže to, čo chcem.

Zamýšľať sa nad životom, aký má zmysel? Sám o sebe nemá žiadny, záleží na tom, aký zmysel mu dáme. Rôzne životné podmienky, rôzne životy. Rôzne životné skúsenosti a rôzne životné ciele.

Smrť nikoho z nás neminie, život je ako hra, spoločenský šport. Aký level si nastavíme, taký level hráme. Niekto si nastaví nižší, iný vyšší. Ľudia navôkol sa nám zdajú zlý, iný zase dobrý a láskavý.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Môj level je nastavený na spokojnosti so sebou, optimistickom názore, na tom, aby som stretol tých správnych ľudí, s ktorými to potiahnem až do tej obávanej smrti. Nájsť si to správne dievča, ktoré to so mnou vydrží, aj keď to nie je veľmi ľahké. J Robiť prácu, ktorá ma nikdy neomrzí, nech už je to čokoľvek, aby ma uživila. Bohatstvo hromadiť nechcem, smrť aj tak nepodplatím. Chcem, aby si ma pamätali ako veselého. Môj tajný detský sen je ale dokázať niečo, po čom si ma budú ľudia pamätať. Nikdy nechcem prestať byť dieťaťom. 

Ronald Szapáry

Ronald Szapáry

Bloger 
  • Počet článkov:  47
  •  | 
  • Páči sa:  0x

The tears are welling in my eyes again I need twenty big buckets to catch them in And twenty pretty girls to carry them down And twenty deep holes to bury them in. Zoznam autorových rubrík:  PríbehyZ cestovaniaSpoločnosť, myslenie, postojeSúkromné

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu