reklama

Kedy som to ja

Kedy som skutočne sám sebou ? Kedy sa na nič nehrám ? Kedy som skutočne úprimný ? Kedy sa nenechám ovplyvniť ?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Kedy som skutočné sám sebou ? Veľmi ťažká otázka, lebo každý asi chce byť v každý jeden moment samým sebou. Radia to v každej tej motivačnej literatúre, a povzbudzujúcich článkoch. Byť sám sebou pre mňa znamená byť maximálne uvoľnený v každej situácií, zachovať si chladnú hlavu, nenechať sa vytočiť okolím atd.

Vymedzenie pojmu byť sám sebou by som mal, čo ďalej ? Kedy sa na nič nehrám ? Ja vlastne ani neviem. Skutočnosť ma vždy vyvedie z omylu, že sa na nič nehrám. Často sa pristihnem pri tom, aha čo to vlastne táram zase za nezmysli ? To je ten lepší prípad, keď sa pri tom pristihnem, niekedy si to uvedomím až po tom ,čo zo mňa vylezú tie táraniny. Motivačná literatúra je síce skvela, ale neviem či je možné úplne zmeniť charakter človeka. Osobne mám za sebou už dosť z oblasti motivačnej literatúry. Rovnako sa to snažím aplikovať do života, ale niekedy to proste nejde.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kedy som skutočne úprimný ? Aspoň jeden z týchto bodov dodržiavam na 100%. Hoci sa to nie vždy vypláca, ale na tom si zakladám. Je to jedna z vecí, ktorú viem vedome ovládať.

Kedy sa nenechám ovplyvniť ? No koľkokrát som počul, ako niekto hovorí, že na neho nepôsobí okolie. Väčšinou ale okolie usmerňuje moje správanie a rozhodnutia. Či pôjdem takým, alebo oným smerom. Keď sa rozhodujem pre to alebo pre tamto, rozhodujúce sú podmienky v akých sa momentálne nachádzam.

Ovplyvňujú ma rovnako aj ľudia okolo mňa. Pri každom človeku sa správam inak. Pri každom som niekto iný. A pred všetkými ktorý ma poznajú, každý ma vníma iným pohľadom. Každý má ku mne rozličný vzťah. Môžem teda povedať, že toľko krát som niekto iný, koľko ľudí poznám.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aj keď sa z toho všetkého zdá, že vlastne ani neviem byť sám sebou, to úplne tiež povedať nemôžem. Držím v sebe určité vnútorné hodnoty, ktoré ma medzi tými všetkými okolnosťami usmerňujú, čo je pre mňa správne, čo mám robiť, aby som si zachoval svoje ja. Pozoruhodné ale je, že niekedy sa fakt neviem ovládať a všetok ten hnev a pocity vo mne sa vyrútia von. Dokonca si to dokážem aj v ten moment uvedomiť, ale zadržať to nedokážem. Vtedy sa dokonca v duchu smejem a hovorím si tento človek to vám je ale zvláštne stvorenie.

Ronald Szapáry

Ronald Szapáry

Bloger 
  • Počet článkov:  47
  •  | 
  • Páči sa:  0x

The tears are welling in my eyes again I need twenty big buckets to catch them in And twenty pretty girls to carry them down And twenty deep holes to bury them in. Zoznam autorových rubrík:  PríbehyZ cestovaniaSpoločnosť, myslenie, postojeSúkromné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu