reklama

Na Teplom Vrchu

Leto trávim opäť brigádou, nie je to o tom, že by sa mi nejako extra chcelo, alebo že potrebujem zabiť čas. Nie nie, ani nejde o to že chcem zarobiť ťažké peniaze, no fajn potrebujem nejaké peniaze.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

A áno snažím sa aj vyplniť more voľného času niečím užitočným, napríklad nespaním v noci.

Tak som tu, sedím na stoličke pred bránou, pozorujem ľudí ako odchádzajú z kúpaliska. Niektorí sa usmievajú, iní sa mračia, každý ale zastane pred cenníkom na ubytovanie a nahlas opakuje koľko stojí stanovanie, ubytovanie v chatkách a v karavanoch. Sem tam príde alebo odíde nejaké auto s ubytovanými. Keď je naozaj teplo, tým myslím tridsaťpäť stupňov plus, tak tie príchody a odchody spravia na úzkych cestách v rekreačnom areáli chaos a stoja sa rady, ako na mäso za komunizmu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ľudia sem chodia z celého Slovenska dokonca aj zo zahraničia i keď nechápem, ako sem zablúdia. Napríklad ten Američan zo San Francisca. Ukecaných ľudí vyspovedám, vlastne ani nemusím, väčšinu vecí mi povedia sami. Tento hippies Američan mi prezradil, že už rok je na cestách okolo sveta. A stačí mu motorka a pár vecí na oblečenie. Keď som sa pýtal na peniaze, odpovedal rázne, peniaze nie sú problém. Boli tu ale aj Francúzi a túto noc tu prespávajú Holanďania. Taktiež je tu veľa Čechov a Maďarov. Zahraniční ubytovaní hostia sa správajú povedzme na úrovni. Domáci sú už horší. Nie horší ako horší, ale horší ako slušní. Sú tu samozrejme slušní ľudia, alkohol ale robí svoje a tichí sa zmenia na odvážnych. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mali sme tu už kadečo, od silných rečí po bitku. Alebo také rozbité sklo na aute zaparkovanom pred areálom. Vinník bol róm, schovávajúci sa v kríkoch, ktorý na mňa vybehol so slovami či chcem facku. Pri čine sme ho nevideli tak, že mu to prešlo. Zaujímavá bola bitka dvoch kamarátov. Lietali facky päste a práskal paralizér. Žiarlivosť a alkohol dokopy nejdú. Uplakané dievča nás presviedčalo, že to máme nechať tak. Nuž ak má toto doma na dennom poriadku, to si teda vie vybrať. S kolegom sme usúdili, že veľa múdrosti nepobrala, zato jej telo si zaslúžilo obdiv. Áno! V prvom rade zachovať profesionalitu, v druhom rade vedieť oceniť ženu v plavkách.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tradičná piatková živá hudba a sobotnajšia disco párty. Aj na našej párty sa nájdu stoštyridsať kilový „siláci,“ ktorí si myslia, že keď kričia a rozhadzujú rukami sa ich každý bojí. Dostať by som teda od takého nechcel, to je fakt. Najviac som sa ale pobavil na poznámke jedného takého siláka, ktorý sa nevedel ani zo stoličky pod vlastnou váhou postaviť, vraj aby som šiel do posilky, vraj by ma raz dva zadupal do zeme. Neviem či zadupal pri tej jeho ťažkopádnej chôdzi. Nuž skôr zaľahol, ten ak by na niekoho spadol, tak prvý problém by bol dvíhať ho a druhý vyrvať toho druhého zo zeme. V niečom mal teda pravdu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Cez týždeň tu máme pohodu, páči sa mi keď si niekto pustí country hudbu, sediac pri ohni a len tak relaxuje, s chuťou by som sa pridal. O rodiny s deťmi tu nie je rovnako núdza. Nájde sa tu miesto aj pre domácich miláčikov, dnes ma prišla pozrieť na recepciu border kólia. Robím nočné, teda stretávam aj iné zvieratá, ako srnky, ježkov a hlavne veľa hmyzu. Tu na recepcii mám asi sto komárov na meter štvorcový. Nad ránom (pokiaľ nie je piatok alebo sobota) je úplné ticho a počuť len štebotanie vtákov a vŕzganie brány, keď vchádza upratovačka. Niekoľko dovolenkárov sa zobúdza už o štvrtej za účelom rannej hygieny, niektorí (v piatok alebo v sobotu) len odchádzajú, tackajúc sa sem a tam. Bol som svedkom aj toho, ako miestny štamgast zaspal na zemi v tureckom sede. Niekto by si mohol pomyslieť, že medituje keby nechrápal. No Slováci si vedia leto užiť a nepotrebujú k tomu drahé hotely, stačí komunistická ubytovňa, lacný alkohol, hudba a najteplejšia voda na Slovensku, to je náš Teplý Vrch. 

Ronald Szapáry

Ronald Szapáry

Bloger 
  • Počet článkov:  47
  •  | 
  • Páči sa:  0x

The tears are welling in my eyes again I need twenty big buckets to catch them in And twenty pretty girls to carry them down And twenty deep holes to bury them in. Zoznam autorových rubrík:  PríbehyZ cestovaniaSpoločnosť, myslenie, postojeSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu