reklama

Where did you sleep last night

Názov pesničky tak trochu napovedá o tom, že sa mi zachcelo písať o vzťahu, alebo vzťahoch a žiarlivosti, po dnešnom vyčerpávajúcom dni ma teda kopla múza, tak teda idem písať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Nikdy by som nepovedal, že sa s vlastnou mamou budem vedieť tak dobre porozprávať, nemyslím tým len veci čo jej poviem ja, pretože jej hovorím takmer všetko. Ona mi tak isto nemá problém povedať všetko, najmä keď ju niečo trápi. Áno príde mi to občas samému čudné, no mama hovorí, že je to úplne v poriadku. Tak napríklad včera večer bol jeden z tých rodinných rozhovorov, ktoré medzi sebou sem tam vedieme. Mama začala tým ako je to s jej vzťahom k môjmu otcovi. Poviem vám nemá to ľahké, tým nechcem povedať, že máme doma nejaký druh násilia alebo čo. Otec je proste svojská povaha a mojím najväčším strašiakom bolo aj je, že niečo z toho som dostal do vienka aj ja. Myslím, že väčšina z vás vie o čom hovorím, keď jeden z partnerov drží toho druhého na krátko. A to všetko z nejakého fiktívneho pocitu, že sa ho ten druhý chystá podviesť. Mama si svoju „voľnosť“ ako sama povedala, dokázala vydupať a vyhádať. Pri našom poslednom rozhovore ale spomenula, že ju to už nebaví. Nikto by jej to nemal mať za zlé, veď 23 ročné manželstvo je už nejaký ten rôčik. Niekoľko krát som sa jej opýtal či neuvažovala nad rozvodom, stále odpovedá nie. „Už by sme jeden bez druhého nevedeli byť.“ Mne osobne ako už dospelému človeku by rozvod neublížil, detstvo som mal pekné a jej rozhodnutie by som pochopil. Otec nie je zlý človek, ale myslím si, že už si idú tak trochu na nervy. Nie je to len tým, že otec sa bez mami nikde nepohne. Hoci by si pokojne zaslúžili Gagarinov rád za to, koľko času dokázali takmer deň čo deň stráviť spolu. Čo sa týka mňa, zelenáča vo vzťahoch vôbec neviem ako budem reagovať, budem prehnane žiarlivý? Nemal som možnosť oťukať sa, možno budem presný opak a nechám si skákať po hlave. K tomu skákaniu po hlave sa ešte vrátim. Genetická predispozícia, to slovo mnou zvykne striasť. Čo sa týka zlého správania a hnusných poznámok, otec nie je jediný, kto sa vedel správať zle ku svojej žene. Aj môj starý otec mal svoje chvíľky a k starkej sa dokázal správať hnusne, opäť nemyslím násilie. Proste na ňu dokázal neskutočne nakričať. Starká je nežná žena teda sa nebránila. Už keď to bolo naozaj zlé sám som sa jej zastal, starký z toho zrejme ostal v šoku a ďalej si nedovoľoval. Nechcem teda zo seba robiť hrdinu, skôr som si z toho vzal ďalšie ponaučenie. Poviete si okay nejaká tá hádka, to sa deje v každej rodine. Keď ale chcem byť poriadnym chlapom, myslím si že nežnejšie pohlavie si zaslúži krajšie zaobchádzanie. Ak sa mám ešte viac zamerať na svoju maličkosť, vždy keď sa mi páčilo nejaké dievča, choval som sa ako taký truľo a snažil sa všetko tolerovať a väčšinou to prerástlo k tomu, že mi dievča začalo „skákať po hlave.“ Ako som teda už spomínal, možno budem presným opakom svojho otca. Chlap by si to určite nemal nechať, takže by nemal byť ani žiarlivý a ani príliš pasívny. Začínam sa v tom strácať. Tak ako sa teda dostať do stavu keď jeden druhému verí? Mama má na to jednoduchý recept. Odpovedala proste: „ak ťa dievča bude chcieť podviesť tak to proste spraví. Nezáleží či ju držíš nakrátko, alebo má voľnosť. Všetko je o dôvere.“ Kedysi som býval bútľavá vŕba, dnes ma to už nebaví. Počúvať problémy iných nevládzem, za čo sa naozaj ospravedlňujem, ale už ma to vyčerpávalo. Čo som sa ale z počúvania a četovania o vzťahoch naučil bolo, že žiarlivosť a alkohol zabíjajú vzťah viac než nevera. Krátky a stručný záver, určite všetkých sklame ale momentálne ma to ťahá do postele. Vážne dlho som si lámal hlavu, ako by som sa asi mohol stať dobrým chlapom, ako sa vyhnúť tomu čo mi bolo dané do vienka a ako rozoznať čo je správne. No myslím, že úplne si stačí uvedomiť, že ten druhý koho milujete je slobodná ľudská bytosť s vlastnými snami. Obmedzovaním si z neho urobíte skľúčenú bytosť zavretú vo vašich okovách. Čo sa týka tých obáv, ktoré vás tlačia a nedajú vám pokoj, opýtajte sa skôr samých seba, kto ovláda koho? Či vás ovláda vlastné ego, alebo ste vy pánom vášho tela a mysle. Zdá sa to ako depresívny článok, mne na druhej strane vážne témy pomáhajú posúvať sa niekam a preto teda zdieľam skvelý postoj svojej mamy. PS: Ak toto budú čítať moji rodiča ospravedlňujem sa za živý príklad, ale zreferovať otcovu žiarlivosť a zakazovanie mame ísť niekam bez neho my nedalo pokoja rovnako, ako mamine skvelé názory k veci.

Ronald Szapáry

Ronald Szapáry

Bloger 
  • Počet článkov:  47
  •  | 
  • Páči sa:  0x

The tears are welling in my eyes again I need twenty big buckets to catch them in And twenty pretty girls to carry them down And twenty deep holes to bury them in. Zoznam autorových rubrík:  PríbehyZ cestovaniaSpoločnosť, myslenie, postojeSúkromné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu