reklama

Vysoká pre rodičov

Sedím nad analýzou účtovnej závierky a analyzujem text týchto skrípt už od rána. Je koniec decembra a začína sa nový rok a pre mňa sa končí semester, nakoniec ako vždy......

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

....prichádza overenie nadobudnutých vedomostí počas celého semestra. Z textu sa jeden dozvie samé zaujímavé veci, ktoré napísal jeden, alebo viacerí vedúci katedry podľa seba. Knižky sú tohtoročné, tak že vedúci katedry si pripísali na konto ku svojmu mesačnému príjmu podiel z predaja skrípt zvyšok sa delí s univerzitným vydavateľstvom. Obetavosť pri niektorých garantoch predmetu nepozná hraníc, keď sa vzdajú 200€ z platu len preto, aby nás knižky nestáli 9€ ale 7€. Nemenovaná garantka zabudla spomenúť, že bezpochyby sa jej malá investícia i tak vráti. Malé prilepšenie pre docenta, náklad pre nás. Začínam uvažovať, ako ekonóm, aj keď profesionál by mi mohol vytknúť výnos, v podobe vedomostí a titulu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Áno titul, to za čím sa ženie každý zapálený študent aj rodič. Presne ako dnes podvečer, keď sa ozvalo moje ego, s ktorým zvádzam každodenný boj. Únava prispela k tomu, že som na chvíľku poľavil a pustil sa do rodičov. S témou, ktorá sa končí hádkou a táto hádka nepozná víťaza. Každý má v niečom pravdu. Ja si poviem svoje, o tom ako sa v skriptách opakujú tie isté veci, len aby bola kniha niečím zaplnená. Spomeniem aj to že tieto „dôležité poznatky sú voľne dostupné na internete pre všetkých zapálených,“ hoci dobrovoľne by som o ne ani omylom nezakopol. Hnacím motorom mi je momentálne to, že som sa stal fanúšikom knihy Umlčaný a opisovanie toho, ako sa Jano hrabal v účtovných závierkach a vyznal sa v nich mi bralo dych, aj keď nebol účtovník. Späť k hádke, rodičia na svoju obranu použijú otrepanú frázu „a čo budeš robiť, rozvážať pizzu?“ Na to moje ego má sto chutí reagovať rezignáciou a návštevou študijného oddelenia, s prosbou o vyplnenie formulára o ukončení štúdia. Až taký hlúpy nie som a dokážem sa trochu ovládať, ale pre boha to si skutočne každý rodič stále myslí, že bez vysokej sa nedá nič robiť? V štáte kde si vládnúca strana myslí, že im prejde všetko asi nie, ale niekde v utópií snáď aj bez vysokej a s určitou dávkou zdravej šikovnosti by som dokázal vyžiť aj bez „dôležitej vysokej.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nie sme na tom vraj až tak zle. So spolubývajúcim z Moldavska sme zvykli často debatovať na tému politika. Jeho prekvapilo, že sa tu sťažujeme na korupciu keď u nich zmizne miliarda euro zo štátneho rozpočtu a aj napriek silným demonštráciám sa podarilo udržať vládu. Nuž zobral by som hocijakú špinavú robotu, ak by bola dobre ohodnotená. Doma mám pocit, že som považovaný za rozmaznaného a preto moja chuť dokázať, že nemám problém robiť všetko rastie, samozrejme v rámci slušnosti. Neviem či je to sila hnaná tým egom, ktoré si chce za každú cenu dokázať, že nie som uplakaná padavka, alebo proste tým, že ma nebaví počúvať senilnú starenku, na ktorej cvičeniach prichádzam o životnú energiu a zaspávam na stole to doslova. Z predmetu teta vyžaduje, aby sme na skúške vedeli dopodrobna nakresliť príjmový pokladničný doklad, dostupný v papiernictve Ševt. Každopádne kým tam budú učiť veteráni, bude záujem o vysokú školu mať klesavú tendenciu. Chce to mladú krv, alebo lepšie ohodnotenie pracovných pozícii, vo všetkých krajoch nie len vo svätej Bratislave. Keď si tam silou mocou chcú udržať svoju komunistickú sortu a našich ľudí, aspoň nech uvažujú s rozumom sedliaka, že zdražovanie potravín a stojace platy nie sú kamaráti. Snáď sa v tom niekto nájde a tiež u neho neobstojí argument, „veď aj my sme si tým prešli.“ 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

PS Vzhľadom na predchádzajúci článok by si jeden myslel, že si protirečím. To určite nie, trvám na tom, čo je v ňom napísané ale zároveň aj na tom, čo opisujem tu. Nie všetko je ružové a naopak nie všetko je čierne. Nejeden mladší pracovník katedry by si mohol povedať svoje o fungovaní niektorých vecí na škole. Avšak asi by si tým nepomohol, keďže má zviazané ruky vedúcimi katedry, ktorý neúprosne vyzdvihujú zastarané metódy výučby. 

Ronald Szapáry

Ronald Szapáry

Bloger 
  • Počet článkov:  47
  •  | 
  • Páči sa:  0x

The tears are welling in my eyes again I need twenty big buckets to catch them in And twenty pretty girls to carry them down And twenty deep holes to bury them in. Zoznam autorových rubrík:  PríbehyZ cestovaniaSpoločnosť, myslenie, postojeSúkromné

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu