reklama

Som prekliaty

Odchádzal som práve z Lučenca a hľadal si vhodný spoj do Rimavskej Soboty. Našiel som ich hneď niekoľko, ale logicky som si vybral ten, ktorému to trvalo najkratšie. Čakal som na zastávke, čakal a čakal.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

O dvadsať minút po mojom spoji ani chýru ani slychu. Nič neobvyklé pomyslel som si, občas zvykol meškať, čakal som ďalej. Keď ani po štyridsiatich minútach neprišiel, prestal som dúfať. Nadával som, predsa len som mohol ísť tými, ktorým to síce trvalo dlhšie. No aspoň šli. Problém bol, že po dobu dve a pol hodiny nešiel žiadny spoj, aj keď tieto mestá sú od seba vzdialené len dvadsaťsedem kilometrov. Zavolal som teda núdzovú linku “mama,“ aby pre mňa prišla. Už som sa chcel pobrať zo zastávky, keď som začul. „Mladý pán, prosím vás, neviete kedy ide oťááálto autobus.“ Zodvihol som hlavu a odpovedal: „Neviem teta, ten môj asi nepríde a akurát sa chystám odísť.“ Chcel som odísť, keď postaršia pani z etnickej skupiny rómskeho osadenstva niečo nezrozumiteľne zamrmlala a posadila sa ku mne. „Mladý pán ukážte vyveštím vám z ruky.“ Čakal som všetko, ale veštenie nie. Je pravda, že moje čiary na dlani sú všelijaké. Dobrý výsledok budúcnosti ma asi nečakal. Tá v strede čo som si práve dohľadal sa vraj nazýva čiara hlavy. Je rozdelená na dve časti a tých ostatných tvaroch ani nehovorím. Hneď ako si vzala moju ľavú ruku do svojej ruky tak spustila: “Ojoj vy ste prekliaty, vy ste prekliaty, ajajaj toto néé dobré.“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pani veštica mala eso v rukáve, vytiahla tarotové karty a začala vykladať. „Vy mladý pán, vás prekliali títo dvaja muži,“ vytiahla karty a položila mi do pravej dlane kartu na ktorej boli dvaja muži pri stole. „A tieto dve ženy,“ pokračovala a vyložila dve karty za sebou, tá na vrchu sa ponášala na vdovu. „Vy mladý pán máte šťastie, vy ste od ľudí nie od boha. Keby ste boli od boha, tak vás neviem očistiť, no poďte očistím vás poďte.“ Stále som na ňu pozeral nechápavo a neveriacky v to, čo sa práve teraz deje. „Tuto mi položte papierový peniaz a ja vás očistím.“ V ten moment mi v tej spomalenej hlave začínalo dochádzať čo odo mňa tá ženská asi chce. Aj keď som zapochyboval niečo na tom vykladaní osudu bolo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Chvála bohu nie som až taký poverčivý a keď som prekliaty nech, aj prekliaty potrebujú peniaze a tento prekliaty chlapec sa o ne deliť nebude. Všetko mi došlo keď prišiel autobus, za ktorým sa obzerala. Povedal som: „Teta, dám vám päťdesiat centov, ale viac nie.“ Rozhodne nesúhlasila chcela viac. Vytiahol som peňaženku, čo nebolo rozumné. Zase tak múdri nie som, aby som si to hneď uvedomil. Pokojne ma mohol nejaký iný z jej kumpánov obrať o všetko. Našťastie bola sama. „Ja som chudobný študent teta, ja peniaze nemám.“ Teta sa naklonila a zakričala: „Mladý pán máte tam aj papierové, tu dajte sem.“ Odtiahol som sa: „No teta takto sme sa teda nedohodli, to sú len stravné lístky.“ Teta sa nedala: „Daj aj stravné lístky to je dobre.“ Tak za očistenie sa platí aj stravnými lístkami. Dal som jej päťdesiat centov, nech si ide. Pobrala sa rovno k tomu autobusu, za ktorým sa tak vykrúcala.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A ja som tam ostal stáť prekliaty a pomyslel som si: „No ty si debil, stará cigánka ťa obrala o päťdesiat centov.“ Tak holt šikovným šťastie praje. Začínam veštiť! 

Ronald Szapáry

Ronald Szapáry

Bloger 
  • Počet článkov:  47
  •  | 
  • Páči sa:  0x

The tears are welling in my eyes again I need twenty big buckets to catch them in And twenty pretty girls to carry them down And twenty deep holes to bury them in. Zoznam autorových rubrík:  PríbehyZ cestovaniaSpoločnosť, myslenie, postojeSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu